Bibliografia
IV. Historia i Zagłada Żydów w edukacji szkolnej
B. Scenariusze lekcji, materiały edukacyjne
1.„Anna Frank. Historia na dzień dzisiejszy”, Katalog wystawy, Amsterdam 1996
2.„Auschwitz. Pamięć dla przyszłości”, Teki edukacyjne IPN, Warszawa 2003
3.„Funkcje KL Auschwitz. Warsztaty metodyczne dla nauczycieli szkół podstawowych”, Państwowe Muzeum Oświęcim-Brzezinka, Oświęcim 1996
4.Cudziło Renat, „Miejsce pamięci narodowej w nauczaniu historii (scenariusz wycieczki historycznej uczniów należących do koła historycznego w liceum ogólnokształcącym”, [w:] „Wiadomości Historyczne”, nr4/2006, s. 31-34
5.Królikowska Wanda, „Wycieczka śladami warszawskiego getta”, [w:] „Szkolne Mówią wieki”, nr 4/03 (10)/2003, s. 5-7
6.Lorkowska Ewa, „Holocaust – kryzys cywilizacji europejskiej?”, [w:] „Scenariusze lekcji do serii podręczników A. Radziwiłł i W. Roszkowskiego – Historia 1789 – 1997”, pod redakcją Haliny Wesołowskiej i Krystyny Zaufal, Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa 2000, s. 67-73
7.„Los Polaków i los Żydów w KL Auschwitz. Materiały historyczne dla nauczycieli”, wybór materiałów: Alicja Białecka, Adam Cyra, Emeryka Iwaszko, Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau, Oświęcim 1999
8.Łoś Bogusław, Sinulingga Dawid, Żurek Sławomir J., „W drodze do gazu... Czy i jak mówić dziś o Holocauście na lekcjach języka polskiego?”, [w:] „Język polski w szkole średniej. Kwartalnik”, Rocznik XV, Kielce nr 1/ rok szkolny 2000/2001, s. 44-48
9.„Muzeum byłego hitlerowskiego obozu zagłady w Sobiborze”, CD- Rom, Program multimedialny zawierający szczegółowe informacje na temat: Nazizmu, Holocaustu, Akcji Reinhard, obozu w Sobiborze, oprawców, ofiar. Wydawnictwo Multimedialne KGL Planet S. C., Chełm 2000
10.„Opera dziecięca Brundibár. Nans Krása. Teczka informacyjna Brundibar”, Materiały do pracy nad projektem kulturalnym dla dzieci i młodzieży. Inicjatywa Jeunesses Musicales Deutschland we współpracy z Międzynarodowym Domem Spotkań Młodzieży w Oświęcimiu, b.d.m.w.
11.Rutkowska Marta, „Sześć milionów czy więcej? O Holokauście i «osmaleniu». Scenariusz lekcji dla klas ponadgimnazjalnych”, [w:] „Zeszyty szkolne. Edukacja humanistyczna”, kwartalnik, nr 3(17), lato 2005, s. 102-117
12.Sobolewicz Tadeusz, „Kształcić czy zaliczać”, [w:] „Pro Memoria. Biuletyn Informacyjny Państwowego Muzeum Oświęcim-Brzezinka, Fundacji Pamięci Ofiar Obozu Zagłady Auschwitz-Birkenau”, nr 9/czerwiec 1998, s. 71-73
13.Szuchta Robert, „Polacy i Żydzi – płaszczyzny nieporozumień i porozumienia” - Konspekt lekcji bieżącej z historii w klasie III lub IV, [w:] „Praca nad źródłami. Konspekty i scenariusze lekcji dla nauczycieli”, pod redakcją Melanii Sobańskiej-Bondaruk i Stanisława Bogusława Lenarda, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999, s. 206-207
14.Szuchta Robert, „Żydowscy mieszkańcy miast polskich w średniowieczu. Położenie prawne i organizacja gminy żydowskiej”, [w:] „Lekcje ze źródłami. Konspekty i scenariusze dla nauczycieli gimnazjum. Średniowiecze”, pod redakcją Stanisława Zająca, Warszawa 2000, s. 105-114
15.Szuchta Robert, „Problematyka stosunków polsko-żydowskich w szkole”, [w:] „Wiadomości Historyczne”, nr 1/(styczeń-luty)1995, s. 31-33
16.Szuster Leszek, „Lekcja historii na żywo”, [w:] „Pro Memoria. Biuletyn Informacyjny Państwowego Muzeum Oświęcim-Brzezinka, Fundacji Pamięci Ofiar Obozu Zagłady Auschwitz-Birkenau”, nr 12/styczeń 2000, s. 97-98
17.Tracz Małgorzata, „Moja wizja lekcji”, [w:] „Pro Memoria. Biuletyn Informacyjny Państwowego Muzeum Oświęcim-Brzezinka, Fundacji Pamięci Ofiar Obozu Zagłady Auschwitz-Birkenau”, nr 9/czerwiec 1998, s. 26-27
18.Trojański Piotr, „Konspekt lekcji historii przeprowadzonej metodą dramy. Polacy i Żydzi – razem ale obok siebie”, [w:] „Wiadomości Historyczne”, nr 5(listopad-grudzień)/1997, s. 301-304
19.Wesołowska Halina, „Niemcy pod rządami nazistów (1933 – 1939)”, [w:] „Materiały edukacyjne programu KREATOR. Scenariusze lekcji”, CODN Warszawa 1999, s. 61-72
20.Wesołowska Halina, „Państwo i społeczeństwo nazistowskich Niemiec w latach trzydziestych XX wieku”, [w:] „Scenariusze lekcji do serii podręczników A. Radziwiłł i W. Roszkowskiego – Historia 1789 – 1997”, pod redakcją Haliny Wesołowskiej i Krystyny Zaufal, Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa 2000, s. 58-61
21.„Wspólna nauka i spotkanie w Oświęcimiu. Czy to jest możliwe?”, Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży, Warszawa-Potsdam, styczeń 1996
22.„Zagłada Żydów polskich w czasie II wojny światowej”, Teki Eukacyjne IPN, Warszawa 2005